Chassis
  Ophanging
  Harnas
  Afwerking

  Chassis

.

chassis • ROESTVRIJ STALEN CHASSIS: Een roestvrij stalen (inox) chassis weegt een klein beetje meer dan een aluminium chassis, maar het biedt veel voordelen bij een slechte landing of take-off. Roestvrij staal is gemakkelijk te repareren, daartegenover staat dat aluminium onmiddellijk moet vervangen worden. Het is onverslijtbaar en heeft een keurige afwerking.

Bij alle modellen kun je de bovenste helft van de kooi demonteren voor een comfortabel transport

^Back To Top

  Ophanging

ophanging • AKTIEF SYSTEEM: Het idee was om de paramotor uit te rusten met een lage ophanging. Op deze manier blijven de vele vrije-vlucht kwaliteiten van de glider behouden. Het aktief systeem was geboren.

Het was helemaal niet gemakkelijk, maar we kregen het voor elkaar. Bij het vliegen met deze paramotor voel je absoluut geen enkel torkeffect van de motor. Je zou haast vergeten dat je een motor op je rug hebt. Het is mogelijk om een take-off in rechte lijn te maken zonder correcties uit te voeren met je remmen. Zoals je vrij wilt zijn om te bewegen, zo wil je de mogelijkheid hebben om te sturen met uw gewicht

 

^Back To Top

Harnas

harnas • HARNAS: Als ideale combinatie voor dit type toestel en aanleunend aan de vrije vlucht, werd er gekozen voor een kwaliteitszitje van het gerenomeerde merk SUPAIR  voorzien van 4 sluitingen met 2 beenriemen, 1 buikriem en 1 borstriem.

                                              

^Back To Top                                                              

   Afwerking

 

Materialen en technieken: Het chassis van onze Paramotoren onderscheidt zich van de anderen door de gebruikte materialen en de fijne afwerking.

Roestvrij Staal : Ronde buizen van 10, 12, 16 en 20 mm diameter, afhankelijk van het onderdeel van het chassis. Door de smalle diameter van de gebruikte buizen, dient er een speciale lastechniek te worden gebruikt.

T.I.G. Lassen : Er wordt gelast met Argon, een inert gas dat de lasnaad beschermt en isoleert van zuurstof tijdens het  lassen.

Zuur Behandeling :    Waterstoffluoride en nitraat worden gebruikt om onzuiverheden in het laswerk te elimineren en om de oppervlakte voor te bereiden op het polijsten.

Polijsten :   Het chassis en het laswerk wordt met een abrasieve pasta gepolijst en resulteert zo in een zuivere en esthetische afwerking.

Deze technieken toepassen op zo’n fijn roestvrij staal is zeer moeilijk maar loont meer dan wanneer men ze gebruikt op andere materialen zoals aluminium of staal

laswerk afwerking polierwerk
Weld process Original weld Polishing

^Back To Top

Contact   or     mail

WebDesign: